« The notion of ‘high treason of images’ takes on a profoundly subversive meaning. It implies a questioning of established visual codes and a deliberate distortion of the viewer’s expectations. His works betray traditional forms to create a visual language in which images seem to deny their own essence. In the process, FXC fragments, erases and reinvents, playing with the idea that the image is never a faithful reflection, but a space for manipulation and rupture. In his work, the high treason of images becomes an act of resistance against certainties and a call to see beyond appearances. This subversion opens up a dialogue with the viewer, where the tension between the expected and the unexpected becomes the very heart of the artistic experience. »
« La notion de « haute trahison des images » prend alors un sens profondément subversif. Elle implique une remise en question des codes visuels établis et un détournement volontaire des attentes du spectateur. Ses œuvres trahissent les formes traditionnelles pour créer un langage visuel dans lequel les images semblent renier leur propre essence. Dans ce processus, FXC fragmente, efface et réinvente, jouant avec l’idée que l’image n’est jamais un reflet fidèle, mais un espace de manipulation et de rupture. Dans son travail, la haute trahison des images devient ainsi un acte de résistance contre les certitudes et un appel à voir au-delà des apparences. Cette subversion ouvre un dialogue avec le spectateur, où la tension entre l’attendu et l’inattendu devient le cœur même de l’expérience artistique. »